Handelsbetingelser

Generelt

Salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet.
Salgsbetingelsene og annen informasjon på www.flexlanterne.no er bare tilgjengelig på norsk.

For å kunne handle på www.flexlanterne.no må du ha fylt 18 år.

Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Ønsker du mer informasjon om dine rettigheter og plikter kan disse lovene søkes opp på lovdata.no.

Der det i disse salgsbetingelsene stilles krav til skriftlighet, er dette oppfylt ved bruk av e-post, SMS, brev, eller lignende.

Vi sender gravstøtter mot forskuddsbetaling ved tilsendt faktura over epost. Frakten blir beregnet i hvert tilfelle og faktura inkl. frakt sendes kundens epost-adresse. Vi har fraktavtale med Posten Bring som har gunstige priser på frakt over hele Norge. Eventuelt kan varene hentes ved vår produksjon på Vintebro. Varer kan også sendes i posten etter innbetalt faktura/Vipps/Klarna har funnet sted.

1. Parter

Selger Svaj Produksjon AS, Nedre Bekk vei 35A, 1407 Vinterbro med regnr. 930838144
telefon: 92 44 31 86, e-post: info@flexlanterne.no, heretter vi eller oss.
Kjøper er: den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt ‘du’, ‘deg’, ‘din’ eller ‘ditt’.

2. Handle i nettbutikken

Her har vi beskrevet kjøpsprosessen slik at du alltid kan føle deg trygg når du handler på nett.

  1. Orienter deg om produktene
  2. Velg ønsket produkt
  3. Legg i handlekurv
  4. Velg forsendelse og betalingsmåte
  5. Eventuell registrering av kundeprofil hos flexlanterne.no
  6. Kontroll av bestillingen
  7. Bekreft din bestilling og aksept av salgsvilkårene
  8. Motta ordrebekreftelse

3. Din bestilling

Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og sende en ordrebekreftelse til deg på e-postadressen du har oppgitt. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og undersøk om ordrebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen.

Avvik mellom din bestilling og ordrebekreftelsen anses som et nytt tilbud fra oss, som du kan akseptere eller takke nei til. Dersom du har bestilt mer enn ett produkt kan det hende at du får produktene i separate forsendelser. Vi forbeholder oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen. Videre tas det forbehold om kansellering av ordrer beregnet for videresalg.

Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra flexlanterne.no sin side, i annonser o.l. og/eller i nettbutikken som er større enn 15% av normal utsalgspris, kan flexlanterne.no ensidig endre, slette eller avvise ordre. Dette gjelder selv om kunde har mottatt ordrebekreftelse eller lignende.

Vi har mulighet til å gjøre endringer frem til varen sendes fra vårt lager. Dersom varen er sendt fra vårt lager må du benytte angreretten din.

4. Betaling

Alle priser er inkludert merverdiavgift og eventuelt miljøgebyr. Ordreoversikten vil inkludere alle utgifter forbundet med varen som utgifter til porto, frakt, emballasje m.m.

Som betalingsmiddel kan du velge blant de betalingsmetoder vi tilbyr i kjøpsprosessen. For å minimere risikoen for uautorisert adgang blir dine betalingskortopplysninger kryptert. Når vi har mottatt din bestilling, foretar vi en reservasjon på ditt betalingsmiddel for å sikre at det finnes tilstrekkelig midler til å dekke kjøpesummen og fullføre transaksjonen.  Hvis reservasjon ikke kan foretas, forbeholder vi oss retten til å kansellere bestillingen. Du vil motta informasjon om slik eventuell kansellering.

Hvis du bruker betalingskort, Klarna eller Vipps som betalingsmetode, blir du belastet når vi bekrefter din ordre og produksjon er iverksatt hos oss. Dette gjelder også ved forhåndsbestilling av produkter som blir tilgjengelig fram i tid eller har en ubekreftet leveringsdato.

Om forsendelsen returneres uavhentet vil et gebyr på kr 300,-  bli holdt tilbake for å dekke våre utlegg.

Om du velger faktura vil denne sendes pr. e-post når ordren er klar for utsendelse, og med forfallsdato som angitt under kjøpsprosessen. Vennligst kontroller at du har oppgitt rett e-post- og postadresse og at e-posten ikke havner i ditt spam-filter.
Det vil bli utført en kredittsjekk og gjenpartsbrev vil bli sendt til din seneste folkeregistrerte adresse. Ved godkjent kredittsjekk blir varene sendt til din seneste folkeregistrerte adresse.

Ved manglende innbetaling, belastes konto med forsinkelsesrente i h.h.t. lov om renter ved forsinket betaling m.m. av 17.12.76 nr. 100. Gebyr belastes i h.h.t. inkassoloven av 13.05.88 nr. 26.

For abonnementskjøp der en avtalt sum skal trekkes for eksempel månedlig, vil dine betalingsdetaljer lagres kryptert og sikkert hos vår betalingsformidler og kunne brukes av vår leverandør til å gjennomføre transaksjonen. Samtykke til dette innhentes også fra deg i kjøpsprosessen. Abonnmentkjøp er ikke noe vi tilbyr våre kunder pr. april 2023

5. Returrett

Retur av varer betalt med faktura
Varen kan returneres til vår returadresse:

Svaj Produksjon AS
Nedre Bekk vei 35A
1407 Vinterbro

Husk å benytte angrerettskjema.

Ordren krediteres og du vil få utbetalt det du eventuelt har betalt.

Ved utestående faktura hos fakturaleverandør, må denne betales innen betalingsfrist selv om varen er returnert til varehus.

6. Levering og forsinkelse

Levering av produktene skjer på den måten som er angitt på ordrebekreftelsen. Vi har risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse. Vi kan avkreve legitimasjon før vi overleverer varene.

Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om, og eventuelt når, levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt. Vi gir deg valget mellom å opprettholde ordren, fastsette ny leveringsdato eller kansellere ordren med tilbakebetaling av innbetalt beløp.

Ved leveringsmetode der du skal hente ordren i butikk, og der denne betales i løpet av kjøpsprosessen på nett, regnes dette som en internettordre regulert av blant annet forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Hvis du vil ha mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp kan disse lovene søkes opp på lovdata.no.

Dersom du har bestilt mer enn ett produkt kan det hende at du får produktene i separate forsendelser.

7. Reklamasjon

Etter at du har mottatt produktene, anbefaler vi at du så snart som mulig undersøker om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler.

Dersom produktene har feil eller mangler kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves. Selger kan kreve å få reparere varen hvis det er umulig å skaffe en ny, for eksempel hvis varen ikke lenger blir produsert, eller at det medfører en urimelig kostnad. Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Dette må skje innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen eller mangelen. Du har likevel alltid minst to måneders reklamasjonsfrist. Vi anbefaler av bevishensyn at reklamasjonen sendes oss skriftlig. Retten til å reklamere gjelder i to år etter at du overtok produktet, eller fem år dersom produktet er ment å vare vesentlig mer enn to år.

7.1. Skade

Kunden er selv ansvarlig for å sjekke at ordren er intakt ved mottak. Hvis det har skjedd transportskader så må PostNord Kundeservice kontaktes umiddelbart, senest innen 4 timer etter mottak, per telefon på 987 09 300, eller ved å trykke her for flere kontaktmuligheter.

I noen tilfeller er skaden av mindre betydning for gravstøtten og det kan da bli vurdert alternativer. 

8. Angrerett

Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten gjelder for varer og for enkelte tjenester. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss beskjed om at du vil benytte angreretten, primært ved å benytte  mottatt angrerettskjema eller skriftlig per brev, e-post, SMS med referanse til ordrenummer.
Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema enten i ordrebekreftelsen eller ved levering av produktene, utvides denne fristen til inntil tolv måneder etter at varen er mottatt.
For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok den. Alle produkter skal leveres tilbake til oss innen rimelig tid. Eventuell returforsendelse må betales av deg.

Vi er forpliktet til å betale tilbake det du har betalt. Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten dager etter at vi mottar produktet fra deg eller henteseddel eller produktet er stilt til rådighet for oss.

Produktet sendes tilbake til oss (med sporingsnummer), om mulig i originalemballasje, sammen med angrerettskjema (som ligger vedlagt på ordrebekreftelsen du fikk på e-post). 

Varen kan returneres til vår returadresse:
Svaj Produksjon AS
Nedre Bekk vei 35A
1407 Vinterbro

9. Personopplysninger

Vi behandler i utgangspunktet bare personopplysninger du oppgir til oss, og som er nødvendige for at vi skal kunne gjennomføre våre forpliktelser overfor deg.
I de tilfeller hvor vi også behandler personopplysninger til andre formål, for eksempel for å sende deg informasjon om tilbud etc., gjøres dette bare når du har samtykket til det.

Før du samtykker skal du være informert om hva opplysningene skal brukes til og av hvem. Vi forbeholder oss retten til å be om personnummer for å kunne kontrollere kredittverdighet ved kredittkjøp eller fødselsdato for å kontrollere om våre kunder er over 18 år.

Dine personopplysninger blir bare utlevert til andre når:

  • du har samtykket i utleveringen, eller
  • når det er nødvendig for at vi skal få gjennomført avtalen med deg, eller
  • i lovbestemte tilfelle.

Dersom du har spørsmål om personopplysninger knyttet til deg, eller ønsker å gjøre bruk av dine rettigheter til retting, sperring, sletting, etc. etter personopplysningsloven, kan du kontakte oss via e-post på info@flexlanterne.no.

10. Salgspant

Vi har salgspant i de leverte produkter inntil kjøpesummen inkludert renter og omkostninger er betalt i sin helhet.

11. Tvister

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet i nærheten av der du bor. Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i ditt (kjøperens) verneting, det vil normalt si i nærheten av der du bor.

13. Utførsel

Hvis du har fast bopel utenfor Norden (midlertidig bosatt/tjenestegjøring eller liknende gjelder ikke), men har handlet varer hos oss på nett med levering i Norge, kan du få refundert merverdiavgift (minus gebyrer) ved påfølgende utførsel (innen 30 dager) til ditt hjemland. For å kunne gjøre dette må punktene nedenfor være oppfylt.